2015年4月27日 星期一

滿月啦 Celebration on one month

今日好開心,因為剛剛和中學的同學們Skype傾談。他們從加拿大、香港、美國、不同的地方, 在LA上船今天到三藩市。原本我以為是28號明天才和他們Skype。在醫院抽血的時候他們來電,所以回家就和他們Skype。
覺得很被祝福,因為上個月的27號,我被確診為癌症病人,今天剛剛滿了一個月。而神就送了一份隆情厚意的大禮來慶祝這一個月來的種種恩惠。能夠和他們逐一傾談,我心特別充滿了感謝。
昨天晚上睡覺的時候就已經心裏有一盼望,在滿月的日子要數算神的恩典。當初會想問神,為甚麼要我行這條路,一個月下來,心中知道,這路上的景物圖畫是別路沒有的。  我釋然了。我要做的就要祂教我如何懂得欣賞路上的風光

在這一個月裏,我看到
1。他賜下安慰的言語,而且是重複地保證。他說要做我的盾牌,要差派天使四圍安營搭救我,要建造我,和沒有能害我的(詩篇90), 這都一一應驗。
2,他興起許多弟兄姊妹為我守望。
3,他除去我化療的副作用,沒有嘔吐。
4,我仍有胃口吃東西。
5,神把癌細胞圍堵在他許可的範圍裏,我身體其他地方,是沒有癌細胞的。
6,花療一個禮拜後,腫瘤縮小了。
7,朋友幫助我開部落格,兒子教我用iPad講中文,不用手打方便很多。
8,有弟兄提我把中文翻譯成英文。
9,每一次化療或抽血的看護有許多是基督徒,即或不是,他們很樂意和我一同禱告交托。
10,我仍然每天可以敬拜讚美上主,每次敬拜的時候心中就不懼怕。
11,每晚都和范牧師一同敬拜讀經禱告然後才入睡,一個月下來已經成為一個我們不能缺少的習慣。
12,兒子已請到幫忙家務的姊妹,神有預備。
13,范牧師全心全意的照顧,
14,朋友對我的關心,親手縫製了一件手術後方便穿的內衣,又寄來名貴美味的水果。
15,有同學要從LA上來照顧我一個禮拜。
16,每日有十多人為我禱告。
17,每日神都有話語,剛剛是那天的需要,就如以色列人在曠野拾取嗎哪的經驗。
18,神透過肢體接納我的道歉表達他對我的寬恕。
19,兒子一家就住在旁邊。每天都可以見到他們。
20 ,  兩次的驗血都過關。
21,醫院和家的距離很近。
22 ,  化療醫生用心來醫治我。
23,替我開刀的心臟外科醫生和心臟科醫生都很關心我。
24,脫牙後的出血是個有驚無險的過程。
25,王虹,Grace,教會的牧師師師母們的勞心勞力,成立代禱網和寫禱文
26,眾多鼓勵的來言
27, 神多方從不同角度對我的提醒
28, 范牧師說,‘可以和你一同經歷癌症病人面對的惶恐不安,懼怕,但卻又實在地領受神在其中時的平安。
29,  孫女孫子告訴我她們每天都為我禱告
30,  家人的適應和對神的信
還有。。。。

其實,神所行的都是可感恩的,但祂行的都是因為祂是位怎樣的神, 在這神為我編寫的路上,我選擇敬拜, Because of Who You Are, 我心愛的歌。年輕時唱,現在高音處已很吃力, 但靈裡可以到位:))



謝謝你和我一同感恩。

Lord, I praise You, because of who you are, not just for all the mighty things that you have don. Lord I worship You, because of who you are, you are all the reasons that I need to voice my praise, because of who you are. (My favorite song, used to sing when I was young, now the high pitch is too much for me, but my soul can sing that high)

Today is a happy day, I skype with my high school classmates who are celebrating our 50th anniversary high school graduation, they boarded a cruise from LA, today arrived SF, originally planned to skype with me on the 28th, but they call today the 27th.  A special Day for me because I was confirmed as a cancer patient on 27th March, one month ago. And God send me such a wonderful gift to celebrate my one month's blessing.  The Lord is good.

Last night I was thinking that I would like to count the blessings to celebrate the one month.  For one month ago, I did want to ask God, why lead me onto this path, after one month, my heart knows, this path has its own and unique pictures and scenery that other path does not have.  My heart rests. For I have been seeing,
  1. His promises : He is my shield, will deliver me, will build me up , nothing can harm me (Ps 90), and all these promises came to me twice thru different sources.
  2. He raises a prayer team to cover me
  3. He takes away the chemo side effect, I do have the nausea problem.
  4. I can eat the things I like
  5. The cancer cell only can stay in the area He allows. There's no cancer cell in my other part of body
  6. The lump shrink after one week chemo
  7. My friend helped me to open the blog, Ernest taught me how to use I Pad to talk in Chinese and came out beautifully
  8. Friends helping me in English translation
  9. The RN in the infusion center that serve me, many are Christians, even not a believer, they always more than happy to allow me to pray with them before and after the procedure.
  10. I can still praising and worship Him daily, and it take away the fear and anxiety.
  11. Build up the habit with Simon that we always worship, read the Bible and pray together before bed.
  12. Ernest are able to find a helper , will begin at May 1.
  13. Thanks for the whole hearted caring from Simon
  14. One of my friend sew me a camisole and a seat belt liner which is to be used on my seat belt to protect my port, also sent me a box of delicious pears
  15. One of my schoolmates planning to come from LA to take care of me for one week.
  16. there are average 15 people praying for me daily
  17. God forgive me thru the acceptance of my apology to a person I verbally offended .
  18. Experiencing God's word is my daily bread for that particular day
  19. Son, daughter in law and grandchildren live next door, I can see them every day
  20. All my blood test passed
  21. only 10 minutes driving between Kaiser and home
  22. A very caring Oncologist
  23. Both my heart surgeon and cardiologist  concerns about my situation
  24. The more than 10 hours bleeding after molar extraction was scary but not dangerous
  25. Hong, Grace, church pastors and pastors' wives so caring and lovingly to set up the prayer net to uphold me, and write up the weekly prayers to cover me.
  26. All the encouraging words to cheer me from friends all over the world
  27. God's teaching in my life during this period
  28. Simon said, "that I can experience together with you, how and what a cancer patient's scary and worry, yet the peace is so real when we know God's presence is here"
  29. Katelyn and Jakin told me that they pray for me every day
  30. Family members adjusting well and learn how to trust Him
And more...
These are all the wonderful things God has done, all should be thankful for, yet, all what he has done is only because of Who He is, So I choose to worship Him in walking with Him on this special healing path.  And what I need to do is keep asking Him to teach me how to appreciate the things I see.

1 則留言: