2015年4月23日 星期四

新招數

昨天 (4.22),做第二次化療,因為第一次化療有過敏,所以醫生這次打點滴時加重了抗過敏藥,我有反應,不能起來,講不到話,護士叫我睡覺也不行,後來要加鹽水將過敏藥沖走些。回家後,頭仍然很重,昨天晚上,整晚都沒有睡覺。

神讓我想起一件事。讀中學時患了風濕心臟病,所以一直每個月要打盤尼西林針。直到一次在醫生那裏打完針之後,頭暈心跳不能起來,送去急症室。從那時開始,我就不再去打針。

但是奇妙的事發生了,原來我是可以不用每月打針,但也不會像從前那樣每個月都發高燒喉嚨痛而影響心臟。這情況只有神知道,醫生不知道。原來我的喉嚨發炎是由於牙根發炎引起,我一個朋友 Jane Poon 送了一個洗牙器給我,我用了一個多月,牙根發炎的情況有好轉,喉嚨發炎的病灶取消了,所以不用再打針。我們的神多奇妙啊。

第一次化療後嚴重的頭通和牙床痛和出血,令醫生停了止嘔藥,就發現原來我是可以不用止嘔藥的,否則我就會照規矩每天都服用。

神再一次用一些好像是意外的事情來改變醫生對我的治療方案。故此我相信昨天的反應,應當是神的一個新招數,會拭目以待。

我相信神的信實,是獨行奇事的偉大創造者。由於昨天在化療下藥的時候發生反應,所以化療醫生來看我,我要求她替我檢查腫瘤的大小,因為我和范牧師都覺得它縮小了。感謝神,醫生很開心說的確是細了和軟了。對醫生來說,這當然是化療的果效,最初對我說要經過六個禮拜後才會替我檢查進展。但昨天只一個禮拜就縮小了。

我心裏清楚知道,你們大家都知道,神在使用化療,但更是由於你們眾人的禱告, 神垂聽了。因為祂向我存的是平安的意念。

為我禱告,讓我把那起初的信心堅持到底,腳步立在他的話語上,讓祂緊握我手。
今天覺得疲乏。謝謝你們。


My oncologist doctor, Dr. Mirinal Dutia, a very nice and listening doctor.  And she told me "keep on praying".  Appreciate you pray for her too.  Dr. Dutia, thank you for your loving caring, always there for me.




Yesterday was the second chemotherapy, because the first chemotherapy I have swollen face, redness and warm, so the doctor this time applied more anti allergy medication . Then I have strange reaction, not able to get up, speak less, even the nurse told me to sleep does not work. After returning home, the head is still heavy, last night, did not sleep all night.

God reminds me of one thing. I had rheumatic heart disease at age 17, had to take long acting penicillin monthly to prevent heart infection. in 30s,after a shot, dizziness and racing heartbeat happened , end up sent to in ER. Since then, I stops the shots.

Then wonderful thing happened, even I did not have the monthly injections, but it will not be like it was before every month, sore throat and high fever . A friend gave me a water-pik, after using it a month, the gum situation improved , sore throat esions removed, no need injections. because the throat inflammation root cause was the gum disease. This situation only God knows, God is a faithful wonderful creator.

Due to last week's first chemotherapy, I had severe head ache and bleeding gums, so the doctor stopped the antiemetic drug, then found out that I was doing OK without the antiemetic drugs, otherwise, I would take it daily..

God seems to be once again with some unexpected things to to show me his plan for my treatment. Therefore, I believe that yesterday's reaction, should be a new tactic of God, will see.

Because yesterday's reaction happened during the infusion, so oncologist came to see me, I asked her to check the size of the tumor, for both myself and Simon felt its size became smaller. Thank God, the doctor happily found out that it became smaller and softer. Being an oncologist doctors, of course it was the fruit of chemotherapy, she actually told me that she will check the progress after six weeks. But yesterday, only a week.

we all well aware, that God can use chemotherapy, but actually it is because of all of you pray, God hears. For all He has for me is Shalom . Pray for me, so that I will hold fast , standing in the ground of his words, let him hold my hand.Felt tired Today. Thank you.

3 則留言: