2015年8月2日 星期日

病人和護士 Patient and Nurse

Esther ,我去後院一下。」
Esther ,我回來了。」
Esther,想吃什麼?」
這次生病,范牧師把我照顧得無微不至。手術後第二天,護士見到范牧師對我的悉心照料,問范牧師:「你們結婚多久了?」牧師說:41年了。
41年!你們是怎樣維持的,你們常有吵架的時候嗎?」我和范牧師都笑了。

我對她說:「我們剛剛結婚的頭幾年,常有爭吵。每一次,我總是要贏,否則就是冷戰。起初還以為自己很了不起,因為對方主動和好認不是。後來聽到教會張子華牧師一次對於婚姻的教導,他說,在夫妻爭吵中,假如有一方總是要贏,這就表示要贏的那方還未成熟,仍留在一個孩子的心態;因為只有孩子,才會在爭吵或要得某些東西時,不能輸,否則就會鬧個不休地得到為止。我這才恍然大悟,原來和丈夫爭吵時一定要贏,其實是一個不成熟的表現。我開始學習認低威和不是。我想是我倆二人能夠維持41年婚姻的其中一個原因。」

護士聽後覺得對她有很大的幫助,立刻我們的關係和互動就從病人和護士變成了好像認識了許久,無話不談的朋友那樣。 


"Esther, I am going to back yard"
"Esther, I am home,"
"Esther, what do you want to eat for lunch ?"
Since I am sick, Simon took such great care of me.
The day after surgery, the nurse saw how Simon took such good care of me, and asked, "How long have you been married?"
Simon said, "41 years"
"41 years! How you maintain, did you often quarrel ?"  Both Simon and I laughed .
I said to her: "During the first few years of marriage, we quarrel a lots, and I always want to win, otherwise will start the cold war. At first I felt good about it, not until I heard the teaching from my church pastor Fred Cheung's taught about marriage. He said, when a couple had conflict, if one  always want to win, that means he or she still very childish, not mature enough; because only children will cry for what they want, not able to lose. Then I began to realize how childish I was and tried to change. For me, this is one of the reasons that  we are able to maintain the 41-year marriage. "

The nurse told us it was helpful to hear that sharing. and immediately our relationship and interaction changed from patient and nurse to friends.  

1 則留言:

  1. 很棒的見證!我家裡吵架,通常表面上他贏,其實我贏,哈...

    回覆刪除