2015年10月5日 星期一

手套隨想 Thoughts on Glove

「范師母,你的手是否有事,總見你帶着手套的。」偶爾,有人會問。

手術後,因為摘除了在腋窩部份、屬免疫系統的淋巴結,醫生囑咐日後右手不能用來量血壓、打針、抽血、曬太陽、甚至不能被蚊蟲咬。為了保護右手,所以我經常都帶着手套。目的就是避免讓右手有任何發炎。

要經常小心保護右手,免得有任何損傷這件事,令我想到,其實人對罪的免疫力是極低的,說實的,是沒有,只不過我們沒有在意;所以很容易在心思意念和行為上得罪神。每次帶上手套,都提醒我要小心保守我的心,要經常求神鑒察,求聖靈光照裏面有什麼惡行沒有;在一些平常不太留意、慣做的事上,有沒有給魔鬼留地步。這也是這次手術後,神用來提醒我的一個、經常在學習的功課。

我開始一個操練,就是花點時間先想一下今天會做些什麼事,在某些事上我經常的反應會怎樣,是否會給惡者留了地步,能否像帶手套該怎樣,預先防範一下。對心急的我來說,是一個很要緊、但卻不易做的操練。

感謝憐憫的父神, 祂讓我開始學習......

"Esther, something happen to your hand ? always see you wearing a glove." Occasionally, someone will ask.

After the surgery, because the removal of the  lymph nodes which belong to the immune system, the doctor told me that for the rest of my life, no  blood pressure measurement, injections, nor any blood work can be done on my right hand, I have to avoid sun burn and even any mosquito or insect bites. Therefore, I often have to wear a glove to avoid any inflammation.

Being so cautious to protect the right hand, caused me to realize that, in fact, human's immune to sin is extremely low, actually not at all; only we do not aware. Every gloving, reminds me has to guard my heart, search me O God always, if there's any wicked way in me.....specially in those things that I get used to do with my own habit  that is not pleasing Him. I am thankful that God use the surgery to teach me this important but not easy lesson.


During the past few weeks, one practice method is to take time to think about what need to be done for that day, what are the some habitual methods of doing things or reactions I would have, will that leave rooms for the evil one? Being a person with not much patience, I found it surly is very challenging, and God has mercy on me that I am willing to begin this learning....

沒有留言:

張貼留言