2015年7月14日 星期二

頭髮出來了 New Hair

Cool Present Look  !

好快,後天就接受手術了。
在上快些康復課時候,講者提到可以預先想一下當我做完手術候醒過來,見到家人時朋友,第一句會說甚麼。 我要說: “讚美主,感謝神, 我很好, 而期待家人朋友說:“感謝主,天父對你真好。請為我禱告,讓我記得,不要忘記。
打從上禮拜開始,阿恩有時會看我的頭,發現有些短短的頭髮在長。這兩天,自己手摸頭皮也覺得有些髮。由於我只接受5個禮拜的化療,故此頭髮只脫落95%,還剩下5%。現在這模樣。香港來的會記得蘿蘭在神雕俠侶中演的裘千尺這武林高手嗎?我像不像? 

三年前心臟手術前的一晚,我做了以下的禱告,對我仍很幫助:- 

我選擇信靠
沒有信靠,心情由焦虑控制,生活是繃緊的,使我疲累。
我選擇相信我是蒙父神憐愛的,和祂對我的肯定。
我選擇相信神會成就祂的應許,更新我對祂的愛。
主,幫助我對你忠誠,去經歷你那達至高天,永不動搖的的信實。

我選擇喜樂
我相信神會將新的喜樂賜給我,
為每一日都會享受到陽光,為每一口的呼吸,為每一個更正常的心跳而喜樂;
更為神會在我每一日的際遇中,與我相會和同行來喜樂;
為我會更珍惜,欣賞,感謝家人和弟兄姊妹對我付出的關心和愛而喜樂。
主,你就是我心中的喜樂。

我選擇平安
我相信神會將新的平安賜給我,主啊,
因為這是你留下的應許, 你要把你自己的平安,是世人不認識的平安賜給我,
我選擇把任何不安感覺,焦虑心情透過告訴你,傾瀉給你,
直到我能敬拜你,稱謝你,尊崇你,知道你是神。因為你是我的安息之所。
主,你就是我心中的平安。

Surgery in 2 days ! The "Heal Fast" workshop taught us to think about what I would like to say as I wake up from the surgery and see my family and friends. I would like to give thanks to God, so, please ask the Lord to remind me to say ," ,"Praise Lord, Thank you God, I am OK".  and my family and friends there will say, "Thank God, He is really Good to you,".

Ernest had searching my head to find if there's any new grow hair, and he did.  these couple days, I also felt it.  Since I only had chemo for 5 weeks, so I still can keep 5% of my original hair.  My present look is like that.  Pretty Good !

I had a very intensive heart surgery almost 3 years ago, the night before surgery, I did the following prayer, and now still helpful to prepare me for the coming surgery.

I chose trust.
Without trust, I'll controlled by anxiety. Life will be tense  and tiring.
I chose to believe that I am approved and beloved by Father God.
I chose faith because He keeps his promises and will renew my love for Him.
Lord, help me to commit into your faithfulness so that I can  experience  your highest and unchangeable faithfulness!

I chose to rejoice.
I trust God will renew my joy in Him for the days to come.
I will rejoice for the everyday sunshine, for every breath , every normal
heart beat I am going to have.
I will rejoice for you will meet me in every circumstances and walk with me.
I will rejoice for better appreciate and treasure the love and care from my
family members, brothers and sisters in Christ.
Lord, you are my Joy!

I chose peace.
I trust God will renew the peace in me. Lord,
It is because this is your promise. You promised to give your peace to me,
the peace unknown to the world.
I chose to tell you all my anxiety and uneasiness. I pour them out to you
completely
until I can worship you, praise and bless you,
and be still and know you're God. Because you my rest.
Lord, you are my peace!

沒有留言:

張貼留言