2015年11月21日 星期六

頭髮另一章 Hair Comes

等了六個月,終於可以除去帽子見人了。

早兩個禮拜,覺得後腦的頭髮好像長得較為濃密,柔柔軟軟的,而且有些兒鬈曲;但每天看着鏡子,仍覺得頭髮長得很慢,額頭前正中的那塊、老是嘻嘻傻傻地稀疏著,那些離家出走的份子,尚未回歸出現。

前天晚上和過去七個月每個禮拜按日替我分發代禱資料的組長一同晚飯時,大家都說頭髮比以前黑了、好看了,連人也顯得年輕了。真開心。 化療啊, 這可是你唯一能討好的副作用!

昨天晚上,請范牧師替我拍了兩張照片,一前一後。看了照片,才喜覺原來頭髮已長了許多,范牧師問我要不要把髮尾剪一下,我才不要。

吃飯時,一位代禱組長分享說 : “我從禮拜天晚上一接到代禱的內容,就已經開始為你禱告。為你禱告時,我是有期待的;禱告有期待,這禱告就變得很不一樣。我覺得自己在這方面開始有了成長...."

”我發出的電郵中, 有一位從香港回郵告訴我,她在為你禱告....我們本不認識,神把我們聯結了...."


另一位為我禱告時說:”感謝神透過為師母生病禱告,把我們眾人的心連結在一起。“



每一位與我同行的弟兄姊妹,都一同經歷了,神確是那位聽禱告的主。因為他們每一個人都藉着禱告,向神獻上了心裏對我的關懷和愛護。

讓我說:“癌病,是神在我生命裡放下的一個特別的祝福."





I  took off the hat la ...

Two weeks ago, I began to feel the soft hair back of my head became dense and  curly .

Nov 19, Simon and I had dinner in fellowship with the prayer leaders who has been sending out prayers to the prayer net supporters weekly for the last 7 months.  They all commented that I look younger with the new grow hair.  What a compliment.  

Oh, Chemotherapy , don't you know, this is the only favor side effects you have !!!

Friday night, I ask Simon to take photos with the new hair.  Look good Lol.
.
During the fellowship time, there were encouraging sharing:

"Every Sunday night, as soon as I received the prayer content ,I began to pray for you right away.  I prayed with expectations; and found that when pray with expectations, the prayer became different ,  I felt I began to grow in this area ....

"From the prayer email I sent, there is a return mail from Hong Kong told me that she was praying for you .... We do not know each other, God unites us  ...."

Another one said the following while she was praying after meal:  "Thank God, through prayer for Mrs. Fan, you bond our hearts together."

Thanks for such precious sharing, we all experiencing that God indeed is the one who hears prayer. Because,through prayer, a heart full of compassion and love was presented to Father God .

Let me say:. "Cancer, the special blessing that God place in my life "

4 則留言:

  1. 范师母:看到您逐渐康复,我非常高兴。您的每个blog我都看一遍。张宏于北京

    回覆刪除
  2. 張先生,很開心讀到你的留言,謝謝你關心和經常為我禱告,神每次都聽見。
    感恩、祝好。 范

    回覆刪除
  3. 張宏可以讀到blogspot,真是有心。

    回覆刪除
  4. 張宏可以讀到blogspot,真是有心。

    回覆刪除